@article{oai:do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp:00000321, author = {後藤, 守 and 川端, 愛子 and Goto, Mamoru and Kawabata, Aiko}, issue = {35}, journal = {北海道文教大学研究紀要, Bulletin of Hokkaido Bunkyo University}, month = {Mar}, note = {本研究は、2010年4月に北海道文教大学に発足した「子育て教育地域支援センター(文教ペンギンルーム)」の活動実践をベースにして進められている。ここでは、こども発達学科に所属する学生を対象に、高度な教育実践力を育成するために計画された「関係力育成プログラム」による実践の成果を第一報として報告した。, This research was conducted based on implementation of activities at the Child-rearing Education Community Support Center (Bunkyo Penguin Room) launched at Hokkaido Bunkyo University in April 2010. This paper provides a first report on the results of practice based on a "interpersonal skills education program" planned to develop high-level education practice skills among students belonging to the Dept. of Child Development., 14, KJ00006981519, 資料}, pages = {127--140}, title = {文教ペンギンルームにおける子育て支援のための関係力育成プログラム実践(第1報) : 関係力育成プログラムによる学生支援を通して}, year = {2011}, yomi = {ゴトウ, マモル and カワバタ, アイコ} }