ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学論集
  2. 第24号

Donald Barthelme and the Politics of Metafiction: Radicality and ambivalence towards laying the dead father to rest

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000020
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000020
57bf9276-1c55-46cc-b3d7-13035a5aa432
名前 / ファイル ライセンス アクション
02-walzem.pdf 論集24-01 (631 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-11-22
タイトル
タイトル Donald Barthelme and the Politics of Metafiction: Radicality and ambivalence towards laying the dead father to rest
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題 metafiction
キーワード
言語 en
主題 experimental fiction
キーワード
言語 en
主題 social resistance
キーワード
言語 en
主題 narrativity
キーワード
言語 ja
主題 メタフィクション
キーワード
言語 ja
主題 実験小説
キーワード
言語 ja
主題 社会的抵抗
キーワード
言語 ja
主題 物語性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル ドナルド・バーセルミとメタフィクションの政治学: 死んだ父を休ませるためのラディカリティとアンビヴァレンス
言語 ja
著者 WALZEM, Allen George

× WALZEM, Allen George

en WALZEM, Allen George

Search repository
著者(英)
姓名 WALZEM, Allen George
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In today’s media, post-modern forms and techniques have become common, even mainstream in contemporary literature, television shows, and even commercials. However, what seems relatively normal now was radical and highly experimental back in the 1960s. The original purpose of experimental fiction was not to be colorful and entertaining, but to experiment with and change the established rules of literary representation. By bending and breaking the rules of how narrative forms work, authors forced us to reconsider the methods and practices that we consider normal. This genre is generally referred to as “metafiction.” In this essay, I go back over some of the roots of metafiction, and then take a closer look at one of its most challenging authors,Donald Barthelme. In particular, I will focus on how his novel The Dead Father plays with narrative norms, forcing the reader to face deeper questions about how stories are constructed, how they affect us, and why they are important.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 今日のメディアでは,ポストモダンの形式や手法は,現代の文学,テレビ番組,さらにはコマーシャルにおいて一般的なものとなり,主流となってさえいる.しかし,今では比較的普通に見えることでも,1960 年代当時は過激で非常に実験的なものであった.実験小説の本来の目的は,カラフルで面白いことではなく,文学的表現の既成のルールを実験し,変えることだったのである.作家たちは,物語の形式を曲げたり壊したりすることで,私たちが普通だと考えている方法や慣習を再考せざるを得なくなった.このジャンルは,一般に「メタフィクション」と呼ばれている.本論では,メタフィクションのルーツをいくつか振り返り,その最も挑戦的な作家の一人であるドナルド・バーセルミを詳しく見ていく.特に,彼の小説『死んだ父』がいかに物語の規範と戯れ,読者に物語がいかに構築され,それが私たちにどのような影響を与え,なぜそれが重要であるかという深い問いに直面させていくことに焦点を当てる.
言語 ja
書誌情報 ja : 北海道文教大学論集
en : Journal of Hokkaido Bunkyo University

号 24, p. 1-8, 発行日 2023-03-15
出版者
出版者 北海道文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-4242
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11469578
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-11-22 06:41:48.408461
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3