Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-11-24 |
タイトル |
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タイトル |
へき地小規模校支援・地域貢献(草の根教育実習)推進事業 に関する調査報告(1) |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Report on the Investigation about Support for Small Schools in Remote Areas and Regional Contribution (Kusanone Education Training Program) Promotion Project (1) |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題 |
草の根教育実習 |
キーワード |
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主題 |
へき地小規模校 |
キーワード |
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主題 |
教師の魅力 |
キーワード |
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主題 |
地域創生 |
キーワード |
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主題 |
関係人口 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
Kusanone Educational Training |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
small schools in rural area |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
Attractiveness of teachers |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
regional revitalization |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
related population |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
相馬, 哲也
加藤, 裕明
高桑, 純
村田, 敏彰
村越, 含博
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著者(英) |
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姓名 |
SOMA, Tetsuya |
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言語 |
en |
著者(英) |
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姓名 |
KATO, Hiroaki |
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言語 |
en |
著者(英) |
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姓名 |
TAKAKUWA, Makoto |
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言語 |
en |
著者(英) |
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姓名 |
MURATA, Toshiaki |
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言語 |
en |
著者(英) |
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姓名 |
MURAKOSHI, Fukuhiro |
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言語 |
en |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
筆者は2021 年度から北海道教育委員会(以下,道教委)が企画する「草の根教育実習」(以下,「草の根」)に関する調査・研究に着手し,実習生の受入を予定していた三つの自治体への訪問取材や学生からの質問紙調査などから,市町村の関係人口づくりの意識や小規模校に対する学生のもつイメージなどを分析した.2022 年度においては,本学企画事業「へき地小規模校支援・地域貢献(草の根教育実習)推進事業」として調査研究を行うこととし,実際に受け入れを行った市町村へのインタビューや参加した学生の事前・事後の質問紙調査を実施した.本稿では,学校を核とした地域づくりや関係人口づくりなどについての市町村の認識を調査するとともに,実際に参加することができた学生の意識の変化に着目して,小規模校での学校体験が学生に与える影響などについて考察するものである. |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
We started the investigation on Kusanone Educational Training (hereinafter “Kusanone”) planned by Hokkaido Board of Education (hereinafter "Do-kyo-i") in 2021. We visited three local governments which intended to accept trainees in 2021 in order to interview these superintendents of education. Through visits to and interviews with students and questionnaire surveys from students, we analyzed the attitudes of municipalities to create related populations and the images students have of small schools. From the 2022 academic year, we will conduct research as part of our university's planning project, “Support for Small Schools in Remote Areas and Regional Contribution (Kusanone Educational Training) Promotion Project.” A postevent questionnaire survey was conducted. This paper investigates municipalities' perceptions of community development centered on schools and the development of related populations, and focuses on changes in the awareness of students who were able to actually participate in school experiences at small schools. This study considers the impact of the system on the students. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 北海道文教大学論集
en : Journal of Hokkaido Bunkyo University
号 24,
p. 91-105,
発行日 2023-03-15
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出版者 |
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出版者 |
北海道文教大学 |
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言語 |
ja |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1345-4242 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11469578 |