ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学論集
  2. 第25号

Technique of a Young Lion: Oshima Nagisa and Iconoclastic Style

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000066
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/2000066
03c510b1-a471-42d1-af60-fd5ca46d89a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
03-walzem.pdf 論集25-02 (660 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-27
タイトル
タイトル Technique of a Young Lion: Oshima Nagisa and Iconoclastic Style
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題 Nagisa Oshima
キーワード
言語 en
主題 Japanese New Wave
キーワード
言語 en
主題 subversive style
キーワード
言語 ja
主題 大島渚
キーワード
言語 ja
主題 日本のニューウェーブ
キーワード
言語 ja
主題 既成概念を壊すスタイル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 若獅子のテクニック: 大島渚とイコノクラスティック・スタイル
言語 ja
著者 WALZEM, Allen George

× WALZEM, Allen George

en WALZEM, Allen George

Search repository
著者(英)
姓名 WALZEM, Allen George
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At the same time as Jean Luc Godard led the French New Wave, Japan also experienced a cinematic new wave, led by Oshima Nagisa. Godard was famous for breaking the rules of accepted cinema with unusual editing, framing, and story ideas, as well as inserting progressive political ideas into his films. However, at the same time as Godard, the young Japanese filmmaker Oshima Nagisa was doing the exact same thing, but both his politics and his technical experiments were even more extreme. This essay will demonstrate this by providing close analyses of scenes from various Oshima films, and examining the unusual narrative choices he made to realize his alternative vision of cinematic form. Of especial interest is how, unlike the older Japanese filmmaker, Ozu Yasujiro, Godard did not create a single new approach to film making, but used radically different approaches in different films, especially early in his career.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ジャン・リュック・ゴダールがフランスのヌーヴェルヴァーグを牽引したのと同じ頃,日本でも大島渚を筆頭に映画のヌーヴェルヴァーグが起こった. ゴダールは,一風変わった編集,フレーミング,ストーリーのアイデアで,一般的な映画のルールを破り,進歩的な政治的思想を映画に挿入したことで有名である.しかし,ゴダールと同じ頃,日本の若手映画監督,大島渚もまったく同じことをしていたが,彼の政治性と技術的実験はさらに過激だった.このエッセイでは,様々な大島映画のシーンを詳細に分析し,彼の映画形式に対するオルタナティブなヴィジョンを実現するために行った,一風変わった物語の選択を検証することで,このことを実証する.特に興味深いのは,日本の先輩である小津安二郎とは異なり,ゴダールが映画製作においてひとつの新しいアプローチを生み出したのではなく,特にキャリアの初期において,さまざまな映画で根本的に異なるアプローチを用いたことである.
言語 ja
内容記述
言語 en
書誌情報 ja : 北海道文教大学論集
en : Journal of Hokkaido Bunkyo University

号 25, p. 11-22, 発行日 2024-03-15
出版者
出版者 北海道文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-4242
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11469578
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-27 07:19:12.082610
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3