WEKO3
アイテム
教育諸制度の基盤としての教育基本法の位置づけとその把握
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/310
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/310a6b26116-a162-4fbc-a671-e71ff6c32ced
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育諸制度の基盤としての教育基本法の位置づけとその把握 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Place and the Grasp of Fundamental Law of Education as a Basis of Educational Systems | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11950277 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | 110008427735 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 教育諸制度の基盤としての教育基本法の位置づけとその把握 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | キョウイク ショセイド ノ キバン ト シテ ノ キョウイク キホンホウ ノ イチズケ ト ソノ ハアク | |||||
著者 |
荒井, 眞一
× 荒井, 眞一× Arai, Shin-ichi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 北海道文教大学人間科学部健康栄養学科 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 筆者は教育基本法について考察した。この法律は日本の教育における諸制度の根本である。はじめに筆者はこの法律の基盤となっている理論を明らかにした。次にこれらの理論と教育制度の関連について述べた。そして、教職課程を履修する学生たちがどのようにこれらの理論を理解したかについて、学生たちによるレポート記述に基づいて検討した。この検討の結果、筆者の担当する講義「教育行政論」受講学生の約半数が教育基本法の基盤となっている理論を理解したことが確認された。より多くの学生による理解を確認するための方法の考察が新たな課題として示された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | I studied about Fundamental Law of Education. This law is a root of educational systems in Japan. First, I told the theories supporting the law. Next I told about the relationship between the theories and the educational systems in Japan. And I examined how the students taking teacher training courses understood about these theories, consulting the reports written by the students. As a result of this examination, I confirmed that about a half of students attending my lecture 'Theories about educational administration in Japan' understood the theories supporting Fundamental Law of Education. New theme was indicated that I need to study about the method which shows understanding by more students |
|||||
書誌情報 |
北海道文教大学研究紀要 en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University 号 35, p. 19-24, 発行日 2011-03-25 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 3 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006981159 |