ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学研究紀要
  2. 37号

文教ペンギンルームにおける子育て支援のための関係力育成プログラム実践(第3報) : 教職志望学生の行動観察力の育成のための「関係力育成プログラム」について

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/363
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/363
4202dd01-c64b-4473-9ca4-df3695b39f55
名前 / ファイル ライセンス アクション
022後藤.pdf 37-22 (823.4 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-22
タイトル
タイトル 文教ペンギンルームにおける子育て支援のための関係力育成プログラム実践(第3報) : 教職志望学生の行動観察力の育成のための「関係力育成プログラム」について
タイトル
タイトル Implementation of a Program in Interpersonal Skills Education for Supporting Child-Rearing in the Bunkyo Penguin Room (Report No. 3) : An Interpersonal Skills Education Program to Develop the Behavioral Observation Abilities of Students Intending to Join the Teaching Profession
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11950277
論文名よみ
タイトル ブンキョウ ペンギン ルーム ニ オケル コソダテ シエン ノ タメノ カンケイリョク イクセイ プログラム ジッセン ダイ3ホウ : キョウショク シボウ ガクセイ ノ コウドウ カンサツリョク ノ イクセイ ノ タメ ノ カンケイリョク イクセイ プログラム ニ ツイテ
著者 後藤, 守

× 後藤, 守

WEKO 1295

後藤, 守

ja-Kana ゴトウ, マモル

Search repository
川端, 愛子

× 川端, 愛子

WEKO 1296

川端, 愛子

ja-Kana カワバタ, アイコ

Search repository
後藤, 広太郎

× 後藤, 広太郎

WEKO 1297

後藤, 広太郎

ja-Kana ゴトウ, コウタロウ

Search repository
Goto, Mamoru

× Goto, Mamoru

WEKO 1298

en Goto, Mamoru

Search repository
Kawabata, Aiko

× Kawabata, Aiko

WEKO 1299

en Kawabata, Aiko

Search repository
Gotoh, Kohtaro

× Gotoh, Kohtaro

WEKO 1300

en Gotoh, Kohtaro

Search repository
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部こども発達学科・北海道文教大学子育て教育地域支援センター
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部こども発達学科・北海道文教大学子育て教育地域支援センター
著者所属(日)
値 東京農業大学生物産業学部教職課程
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 資料
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,北海道文教大学文教ペンギンルームをベースにして進められている「文教ペンギンルームにおける子育て支援のための関係力育成プログラム実践」の第1 報及び第2 報に続くものである.この取組では,文教ペンギンルームの専任スタッフグループと学生グループ,およびアドバイザーグループの三者がチームを組み,お互いに影響し合いながら実践研究を進めている.
 第3 報では関係力育成プログラムに焦点をあてている.われわれは,こども発達支援の専門職を目指す学生たちが「行動観察力」を高め,対象との関係力を向上させていくためには,その実践の基盤となっている「関係力育成プログラム」に精通することが重要であると考えている.
 ここでは「関係力育成プログラム」の骨子とそのベースになっている論文の紹介,および共同研究グループのメンバーとしての学生たちが捉えている「このプログラムの良いところ」と「まだ,十分理解できていないところ」についてのコメントを中心にして報告する.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study is a follow up on Reports Nos. 1 and 2 on the Program in Interpersonal Skills Education for Supporting Child-Rearing in the Bunkyo Penguin Room based at the Bunkyo Penguin Room at Hokkaido Bunkyo University. This effort is advancing practical research through the three parties of a group of full-time Bunkyo Penguin Room staff, a student group, and a group of advisors consisting of researchers and mothers forming a team and influencing each other.
Report No. 3 focuses on the interpersonal skills education program. It is important that students aiming to be specialists in supporting child development be highly familiar with the interpersonal skills education program serving as the basis for implementation of the program, in order to improve their behavioral observation abilities and develop their interpersonal skills.
This report provides introductions to the framework of the interpersonal skills education program and the papers on which it is based and consists chiefly of comments on what students, as members of the joint research group, consider the program's good points and areas still not understood sufficiently.
書誌情報 北海道文教大学研究紀要
en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University

号 37, p. 219-235, 発行日 2013-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 22
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009661379
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:14:40.993285
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3