ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学論集
  2. 第22号

地域文化活動における「創発を含む創造性」─「ENIWA 学」のために ─

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/852
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/852
edbde2e3-30a7-4857-ba95-1de23521cffc
名前 / ファイル ライセンス アクション
04-suzuki.pdf 論集22-03 (938.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-07
タイトル
タイトル 地域文化活動における「創発を含む創造性」─「ENIWA 学」のために ─
言語 ja
タイトル
タイトル “Creativity with Emergence” in Community Cultural Activities:For the “ENIWA Study”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域文化活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 創発を含む創造性
キーワード
主題Scheme Other
主題 ENIWA 学
キーワード
主題Scheme Other
主題 retroduction
キーワード
主題Scheme Other
主題 ESIC
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Community Cultural Activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Creativity with Emergence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ENIWA Study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Retroduction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ESIC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鈴木, 敏正

× 鈴木, 敏正

WEKO 2874

鈴木, 敏正

ja-Kana スズキ, トシマサ

Search repository
Suzuki, Toshimasa

× Suzuki, Toshimasa

WEKO 2875

en Suzuki, Toshimasa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿の課題は,「持続可能で包容的な地域づくり教育Education for Sustainable and Inclusive Communities, ESIC」の視点から,本学の共同研究「ENgeki In workshop and Activities, ENIWA(恵庭)学」推進のために,地域文化活動における「創発を含む創造性」の意義と役割について考察するところにある.2 では,ESIC の6 つの実践領域の付置連関における,ENIWA 学諸活動の位置付けを行う.3 では,われわれが採用した地域調査研究方法としてのKJ 法を,さらに地域創造教育に向けて発展させるための理論的・実践的課題を提起する.4 では,文化活動を通したまちづくりの学習的意義を検討する.5 では,ESIC の実践例として,北海道剣淵町「絵本の里づくり」を取り上げ,「創発を含む創造性」の現実的条件を探る.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Article considers the meaning and roll of “Creativity with Emergence” in Community Cultural Activities to promote the cooperative project in Hokkaido Bunkyo University, “ENgeki (drama) In Workshop and Activities, ENIWA Study”, from the viewpoint of “Education for Sustainable and Inclusive Communities, ESIC”.
Section 2 evaluates the activities of ENIWA Study in the constellation of six practical domains of ESIC. Section 3 proposes the theoretical and practical agenda to develop ‘KJ Method’, which we have chosen as the method of researching the community, toward the education for creating the communities. Section 4 discusses the meaning of learnings in the community development through cultural activities. Section 5 picks up the challenge of “Creating the Homeland of Picture Book”, as the example of ESIC, by Kenbuchi-town in the prefecture of Hokkaido and investigates the actual conditions of “Creativity with Emergence”.
言語 en
書誌情報 北海道文教大学論集
en : Journal of Hokkaido Bunkyo University

号 22, p. 29-43, 発行日 2021-03-15
出版者
出版者 北海道文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-4242
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11469578
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:18:46.226584
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3