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韓国農村地域における住民の学びと発信 ─マウル(村)学会の出版書籍に注目して─
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/892
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/89272cd8d29-b76a-470d-b86b-b815c56a6e4c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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論集23-06 (938.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-06-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 韓国農村地域における住民の学びと発信 ─マウル(村)学会の出版書籍に注目して─ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Content of Learning and Dissemination of Residents in Rural Areas of Korea: Focusing on the Publications of Regional Societies Organized by Local Residents | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農村教育共同体 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 持続可能な地域づくり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域学会出版書籍 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 韓国 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rural education community | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sustainable community development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Regional society publications | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adult and community education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Korea | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉岡, 亜希子
× 吉岡, 亜希子× YOSHIOKA, Akiko |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿は,韓国の農村において持続可能な地域づくりを目指した住民の学び合いの場・公論の場として組織された「マウル(村)学会」の出版書籍に着目し,住民の学びの内実を明らかにすることを目的とする.本研究は持続可能な地域づくりと農村教育共同体づくりが一体的なものであり,それらを可能とする教育実践としての社会教育の役割,学びの内実を明らかにする総合的な研究の一環という位置づけとなっている.本稿では2017 年から2021 年に刊行された7 冊の書籍を対象に整理を試みた.その結果,住民が農村で暮らすこと,農民,農業,教育,土地,文化といった概念そのものを問い返し,住民同士の議論を触発する内容で構成されていることが分かった. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study focuses on the publications of regional societies organized by residents in rural Korea. An analysis of these publications reveals what rural residents are learning and disseminating. This paper is part of a study that clarifies the role of adults and community education in sustainable rural community development. Seven books published from 2017 to 2021 were analyzed. As a result of the analysis, it was found that the content was composed of questions on the concepts of living in rural areas, farmers, agriculture, education, land and culture, and inspiring discussions among residents. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
北海道文教大学論集 en : Journal of Hokkaido Bunkyo University 号 23, p. 63-75, 発行日 2022-03-15 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 北海道文教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1345-4242 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11469578 |