ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学研究紀要
  2. 36号

成人看護学実習前後の学生の変化に関する研究 : 「不安」「看護過程展開」「コンピテンシー」を中心に

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/336
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/336
777e24bd-ea91-4b57-825c-556930c3329c
名前 / ファイル ライセンス アクション
127136中澤.pdf 36-12 (871.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-22
タイトル
タイトル 成人看護学実習前後の学生の変化に関する研究 : 「不安」「看護過程展開」「コンピテンシー」を中心に
タイトル
タイトル A study on changes in students' perceptions before and after adult practical nursing training focusing on" anxiety,"" development of the nursing process," and "competency"
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11950277
論文名よみ
タイトル セイジン カンゴガク ジッシュウ ゼンゴ ノ ガクセイ ノ ヘンカ ニ カンスル ケンキュウ : フアン カンゴ カテイ テンカイ コンピテンシー オ チュウシン ニ
著者 中澤, 洋子

× 中澤, 洋子

WEKO 1148

中澤, 洋子

ja-Kana ナカザワ, ヨウコ

Search repository
立石, 和子

× 立石, 和子

WEKO 1149

立石, 和子

ja-Kana タテイシ, カズコ

Search repository
原谷, 珠美

× 原谷, 珠美

WEKO 1150

原谷, 珠美

ja-Kana ハラヤ, タマミ

Search repository
佐々木, 聖子

× 佐々木, 聖子

WEKO 1151

佐々木, 聖子

ja-Kana ササキ, マサコ

Search repository
Nakazawa, Youko

× Nakazawa, Youko

WEKO 1152

en Nakazawa, Youko

Search repository
Tateishi , Kazuko

× Tateishi , Kazuko

WEKO 1153

en Tateishi , Kazuko

Search repository
Haraya, Tamami

× Haraya, Tamami

WEKO 1154

en Haraya, Tamami

Search repository
Sasaki, Masako

× Sasaki, Masako

WEKO 1155

en Sasaki, Masako

Search repository
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 効果的な臨地実習指導を検討することを目的として、新設看護系大学の3 年生78 名を対象に臨地実習(以下実習)における「不安」、「看護過程展開」および「コンピテンシー」の自己評価に基づくアンケート調査を行ったところ、学生は実習前よりも実習後に不安や実習中の記録物への負担を感じており、対象の理解が不足しているために看護計画の立案に困難さを感じていることが分かった。また、実習を通して、誠実さや批判的能力、言語的能力、リーダーシップ、自分とは異なる考えを理解し受容する力量、リーダーシップ、書き言葉によるコミュニケーションを獲得する必要があることに気づいていることが分かった。実習に携わる教員は、学生が新たな知識や学習の必要性に気づけるように関わる必要がある。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 With the aim of studying effective on-site laboratory work, a self-evaluation-based questionnaire
survey on “anxiety,” “development of the nursing process,” and “competency” during practical laboratory training (practical training, below) was conducted on 78 third year students at a new nursing university. Compared with before training, the students experienced increased anxiety after practical training; moreover, they experienced stress with regard to the maintenance of records during training. We discovered that difficulty was experienced in drawing up a nursing care plan because of insufficient subject understanding. Furthermore, throughout practical training, we noticed a need to improve written communication, reliability and critical skills,
linguistic skills, ability to understand and accept ideas different from one’s own, and leadership. The teaching staff participating in practical training needs to be aware of students’ need for new knowledge and training.
書誌情報 北海道文教大学研究紀要
en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University

号 36, p. 127-136, 発行日 2012-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 12
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008030139
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:15:45.686609
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3