WEKO3
アイテム
食育としての栽培活動における課題 : 幼稚園教諭へのインタビューから
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/354
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/354efc87846-d633-45eb-b0e6-7a6311310b6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 食育としての栽培活動における課題 : 幼稚園教諭へのインタビューから | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Vegetable Cultivation Activity as Dietary Education : From an Interview with Kindergarten Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11950277 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ショクイク ト シテ ノ サイバイ カツドウ ニ オケル カダイ : ヨウチエン キョウユ エノ インタビュー カラ | |||||
著者 |
古郡, 曜子
× 古郡, 曜子× 小田, 進一× Furugori, Yoko× Oda , Shinichi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 北海道文教大学人間科学部こども発達学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 北海道文教大学人間科学部こども発達学科 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 調査報告 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究では幼稚園教諭の栽培管理活動の実例から課題を探った.幼稚園教育における栽培活動の目的は食育のみではなく,幼児期における重要な体験である.幼児教育と深く関係しているため,次の計画の必要性がわかった. ①栽培のアドバイスを求める専門家と準備のための協力者の確保 ②園児と職員数から考える畑の広さの設定 ③勤務時間内の畑管理のスケジュール調整 ④栽培計画立案 栽培の食育への有効性から見て,多くの保育現場で保育者が無理なく活動できる手立てを考えるべきである. |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this study, we investigated the challenges in vegetable cultivation activity through the example of vegetable cultivation management activities by kindergarten teachers. The aim of the vegetable cultivation activity in kindergarten is not only dietary education, but also to provide an important experience in early childhood. Since this activity correlates well with early childhood education, it was found that the following projects are needed. 1. Securing of vegetable cultivation experts for advice and assistance in organization. 2. Establishing cultivation areas appropriate for the number of kindergarten staff and children. 3. Arranging farm management schedules during work hours. 4. Drawing up a vegetable cultivation plan. In terms of effectiveness of vegetable cultivation on dietary education, we should find the ways for those engaged in kindergarten care to successfully implement these activities with the minimum of difficulties. |
|||||
書誌情報 |
北海道文教大学研究紀要 en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University 号 37, p. 131-137, 発行日 2013-03-15 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 13 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009660999 |