ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学研究紀要
  2. 39号

看護教育効果を探る : 「地域」と「在宅」の看護に対する学生の理解から

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/387
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/387
55530c79-3890-4d0d-8baa-e60e58809158
名前 / ファイル ライセンス アクション
09山本澄子.pdf 39-09 (322.7 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-22
タイトル
タイトル 看護教育効果を探る : 「地域」と「在宅」の看護に対する学生の理解から
タイトル
タイトル Investigating the Effects of Nursing Education : From the Viewpoint of Students' Understanding of Community and Home Care Nursing
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11950277
論文名よみ
タイトル カンゴ キョウイク コウカ オ サグル : チイキ ト ザイタク ノ カンゴ ニ タイスル ガクセイ ノ リカイ カラ
著者 山本, 澄子

× 山本, 澄子

WEKO 1395

山本, 澄子

ja-Kana ヤマモト, スミコ

Search repository
杉山, 希美

× 杉山, 希美

WEKO 1396

杉山, 希美

ja-Kana スギヤマ, キミ

Search repository
山田, 静子

× 山田, 静子

WEKO 1397

山田, 静子

ja-Kana ヤマダ, シズコ

Search repository
水野, 正延

× 水野, 正延

WEKO 1398

水野, 正延

ja-Kana ミズノ, マサノブ

Search repository
Yamamoto, Sumiko

× Yamamoto, Sumiko

WEKO 1399

en Yamamoto, Sumiko

Search repository
Sugiyama, Kimi

× Sugiyama, Kimi

WEKO 1400

en Sugiyama, Kimi

Search repository
Yamada, Shizuko

× Yamada, Shizuko

WEKO 1401

en Yamada, Shizuko

Search repository
Mizuno, Masanobu

× Mizuno, Masanobu

WEKO 1402

en Mizuno, Masanobu

Search repository
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 愛知県立大学看護学部
著者所属(日)
値 中部学院大学看護リハビリテーション学部看護学科
著者所属(日)
値 四日市看護医療大学
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 調査報告
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 「地域」と「在宅」の看護に対する学生の理解について,授業を進めるにあたりその確認を行った.その結果,大きな混乱を抱いていることはなかった.しかし学生の中の一部には混乱していることが伺われた.入学後早期の時点で看護職の実践者を招いて看護職の実際についての講演の導入によるイメージづくりは大切であり,学習意欲の向上につながると考えられた.また,看護学基礎教育で頻繁に出てくる語句の十分な説明と授業途中での確認の必要性を感じ,今後の授業構築に役立てていきたい.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Student comprehension regarding ‘Community Health Nursing’ and ‘Home Care Nursing’ was
ascertained before beginning the class. Results revealed that most of the students had an understanding of the terms. It was presumed that the ideas of an actual practitioner will facilitate in moulding the image of the nursing profession. Therefore, inviting such practitioners as lecturers at an early stage after students enter the department is important, thus promoting students’ motivation to learn. In addition, it was observed that a thorough explanation of frequently used terms in fundamental nursing education and reviewing them during class were necessary, which
will be incorporated in future classes.
書誌情報 北海道文教大学研究紀要
en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University

号 39, p. 87-92, 発行日 2015-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009784919
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:13:45.776930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3