ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道文教大学研究紀要
  2. 37号

連想法による情意的側面からの実習評価 : 基礎看護学実習Iの評価

https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/360
https://do-bunkyodai.repo.nii.ac.jp/records/360
2baee07f-f36b-43ed-94cc-287d820c0074
名前 / ファイル ライセンス アクション
019辻.pdf 37-19 (642.6 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-22
タイトル
タイトル 連想法による情意的側面からの実習評価 : 基礎看護学実習Iの評価
タイトル
タイトル The Emotional Viewpoint Evaluation on Clinical Practices by Association Method
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11950277
論文名よみ
タイトル レンソウホウ ニヨル ジョウイテキ ソクメン カラノ ジッシュウ ヒョウカ : キソ カンゴガク ジッシュウ 1 ノ ヒョウカ
著者 辻, 慶子

× 辻, 慶子

WEKO 1279

辻, 慶子

ja-Kana ツジ, ケイコ

Search repository
小塀, ゆかり

× 小塀, ゆかり

WEKO 1280

小塀, ゆかり

ja-Kana コヘイ, ユカリ

Search repository
榊原, 千佐子

× 榊原, 千佐子

WEKO 1281

榊原, 千佐子

ja-Kana サカキバラ, チサコ

Search repository
中村, 恵子

× 中村, 恵子

WEKO 1282

中村, 恵子

ja-Kana ナカムラ, ケイコ

Search repository
Tsuji, Keiko

× Tsuji, Keiko

WEKO 1283

en Tsuji, Keiko

Search repository
Kohei , Yukari

× Kohei , Yukari

WEKO 1284

en Kohei , Yukari

Search repository
Sakakibara, Chisako

× Sakakibara, Chisako

WEKO 1285

en Sakakibara, Chisako

Search repository
Nakamura, Keiko

× Nakamura, Keiko

WEKO 1286

en Nakamura, Keiko

Search repository
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
著者所属(日)
値 北海道文教大学人間科学部看護学科
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 調査報告
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は連想法調査を用いて基礎看護学実習Ⅰの実習評価を情意的側面から検討することである.今回の実習について「難しかったところ-易しかったところ」,「面白かったところ-面白くなかったところ」などの刺激語を用い,学生からの回答語を7 つのカテゴリーに分類し,実習指導改善のための評価を行った.その結果,学生は受持ち患者の援助(M)は「難しいけど面白い」し「深まった」と感じていた.「難しい」「面白い」「深まった」ともに回答語が最も多かったのはコミュニケーションであり,学生にとって実習のイメージは患者とのコミュニケーションであった.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to evaluate the lecture of the Basic Nursing Practice I by the association method from the emotional point of view. We used“ opposite word”pairs as the stimulus words, such as“ difficult/easy” and ”interest/uninterested”, to draw out responses from the students. Their responses were categorized into seven categories, and we evaluated them in order to improve this lecture. We found that students felt that the care for the patients was "difficult but interesting” and“ deep" in clinical exercises. The clinical experience to the
students was communication with patients, because that the most number of reply words concern with“ difficult”, “interesting”, and“ deep” was in communication.
書誌情報 北海道文教大学研究紀要
en : Bulletin of Hokkaido Bunkyo University

号 37, p. 189-196, 発行日 2013-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 19
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009661299
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:14:46.449127
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3